Isuzu introducerar Sveriges första elpickup med fyrhjulsdrift
Publicerad oktober 16, 2025
Publicerad oktober 16, 2025

Isuzu befäster sin ställning inom den svenska pickupmarknaden med en nyhet: D-Max BEV, som blir Sveriges första fyrhjulsdrivna elpickup. Företaget strävar efter att möta förändrade behov och erbjuda miljövänliga alternativ.
Med en stark tradition av tillförlitlighet har Isuzu vunnit mark i Sverige. D-Max, som är känd för sin robusthet och höga dragkapacitet, fortsätter att vara eftertraktad bland pickupförare.
Isuzu har tidigare gjort insatser för att minska miljöpåverkan genom att introducera alternativa bränslen som HVO100 och CNG. Nu tas det logiska steget mot elektrifiering, samtidigt som kapaciteten och funktionaliteten behålls.
D-Max BEV är byggd på D-Max plattformen men utrustad med en ny elektrisk drivlina. Två elmotorer, en fram och en bak, ger en total effekt på 130 kW och ett vridmoment på 325 Nm. Den elektriska fyrhjulsdriften (AWD) är standard och är anpassad för nordiska arbetsförhållanden.
Specifikationer inkluderar:
Fyrhjulsdrift (AWD)
Effekt: 130 kW (40 kW fram / 90 kW bak)
Vridmoment: 325 Nm
Dragkapacitet: 3 500 kg
Lastvikt: 1 010 kg
Markfrigång: 21 cm
Räckvidd: upp till 263 km (WLTP)
Batteri: 66,9 kWh
Laddning: AC/CCS2, snabbladdning 20–80 % på cirka 1 timme.
D-Max BEV är särskilt riktad mot företag och organisationer som har höga krav på miljövänlig körning, men där behovet av full kapacitet och pålitlighet är avgörande. Typiska användare återfinns inom energi, bygg, skogsbruk och transport samt bland kommunala aktörer.
Försäljningen av D-Max BEV planeras att starta i november 2025, med demobilar som kommer att finnas tillgängliga genom Isuzus 66 auktoriserade återförsäljare i Sverige. Det rekommenderade priset börjar på 659 900 kronor exklusive moms.